

CUPRA Formentor 2020
CUPRA Formentor (Купра Форментор) – пятидверный кроссовер класса «К1». Первое поколение модели. Официальная показ автомобиля состоялся 3 марта 2020 года в формате онлайн-презентации из Мартореля.
CUPRA Formentor (Купра Форментор) – пятидверный кроссовер класса «К1». Первое поколение модели. Официальная показ автомобиля состоялся 3 марта 2020 года в формате онлайн-презентации из Мартореля.
Ще за часів Ющенка марка SEAT в Україні користувалися непоганою популярністю. Ба більше, був період, коли у нас навіть виробляли іспанські автомобілі (крупновузлове збирання). З часом їх популярність суттєво зменшилася, і на наших шляхах свіжі моделі СЕАТ стали зустрічатися рідше, ніж нові Porsche 911.
Утім в 2021-му році на ринок України вийшов старий, але новий бренд CUPRA, під яким колись SEAT випускав заряджені моделі. Для нього створили окремий розкішний салон у Києві, а перша партія офіційних автомобілів «розлетілася» доволі швидко (навіть утворилася своєрідна черга - чекати на бажану машину треба було не один місяць). Утім настало 24 лютого 2022 року, й іспанський бренд знову опинився у непростій ситуації. Це з одного боку. А з іншого - саме під час війни продажі преміальних авто в Україні значно збільшилися. Може, це черговий шанс для Купри?
Так чи інакше, але почнемо з того, що бренд Cupra можна вважати преміальним, але це буде не зовсім правильно. Бо передусім тут направленість на спорт, драйв і технології.
Саме з цією моделлю Купра вийшла на український ринок. Базовий варіант має 2,0-літровий 150-сильний турбодизель, а топова версія VZ - дволітровий бензиновий турбомотор на 310 к.с. Останній варіант нам вдалося «скуштувати» у 2021-му році. І тоді це було просто кохання на мільйон. Як в прямому, так і переносному сенсі. Він піджарий, яскравий (не кольором, а зовнішністю) і дуже швидкий (менше 5 секунд до сотні!).
Олди пам'ятають, що ще за часів динозаврів (2010-2012 роки) ТопЖир їздив на Леонах (жовтий і червоний). Один з них було куплено за 25 тисяч доларів, інший майже за 30 тисяч. Так от, після 5 років експлуатації (пробіг був 120-170 тисяч км) обидва авто були продані за суму, вдвічі меншою за початкову вартість. Для порівняння, Фольксваген Гольф чи Шкода Октавія с такими ж моторами і КПП коштували майже в півтора рази дорожче, та ще й у гіршій комплектації.
Але! Обидва Леони було продано за 3 дні! Чому? Бо в обох випадках покупці чітко розуміли, що хочуть саме Леон, а саме в таких кольорах. У цьому і полягає особливість таких машин, зокрема і CUPRA. Принаймні, особисто я впевнений на всі 100, що покупець нової Купри радітиме не двічі, а один раз - коли купить цей автомобіль. А от коли продаватиме, то плакатиме, бо: по-перше, йому точно не захочеться з ним розлучатися; а по-друге, за кілька років їзди він здешевшає в 1,5-2 рази. Погано? Зовсім ні, бо за задоволення треба платити, а кохання потребує жертв.
Думаю, загалом моє ставлення до CUPRA/LEON зрозуміле - це любов ще з давніх давен. Саме тому мені було дуже цікаво поїздити на дизельній модифікації, яка ніби і їхати має непогано, і при цьому за рівнем витрат пального має радувати щодня. Але спочатку кілька слів про зовнішність.
Особисто мені подобається, що Formentor м'язистим «ліфтованим» спорт-універсалом, хоча позиціонується він як кросовер (кліренс тому підтвердження - 187 мм). Щоправда, з такими колесами бездоріжжям не поїздиш (низькопрофільні шини, та й диски точно не для офф-роуду). До речі, колісні диски виглядають дуже ефектно, навіть не віриться, що це заводські. Але треба бути обережним - їх можна легко пошкодити об бордюр.
Що особисто у мене викликає суперечливе враження - логотипи і проекційна підсвітка дверцят. Остання, можлива, була б доречною і таким собі ноу-хау, як би не китайці, які пропонують її для всього, що рухається. Та й з логотипом дещо перемудрували - тут тобі і карбон, і золотавий колір…
З іншого боку, згадаймо BMW XM з його золотистими вставками. Як на мене, все це випромінює не розкіш, а «колхозність» і жлобство. Але повторюсь, це моя особиста думка.
Якщо загалом, CUPRA Formentor виглядає стильно, молодіжно і по-спортивному агресивно. Щоправда, у випадку з TDI агресія тут хіба що зовнішня, хоча всередині також панує спортивність (чого тільки вартують сидушки!).
Окрім спортивного стилю у салоні відчувається присмак преміальності. Підкреслюю - присмак. Оздоблення, матеріали - все на доволі високому рівні. До речі, про висоту - посадка тут не стільки кросоверська, скільки легкова, проте відчуваєш, що авто суттєво підняте. Та й місця всередині вдосталь.
Що не сподобалось - цілковита сенсорність і менюшка, в якій можна буквально «потонути». Всередині фактично немає фізичних кнопок, а для користування тими чи іншими функціями треба постійно копирсатися у центральному екрані. Думав, що за тиждень звикну - втім ні. Скажу більше - навіть блок зліва від водія, де вмикаються протитуманки (і не тільки) теж сенсорний! І що? Як сказати - вмикати обігрів лобового скла замість фар чи навпаки, не дуже зручно.
Доводиться підглядати, щоб не «промазати». Щось мені підказує, що в наступному поколінні CUPRA все ж додасть фізичних клавіш… хоча гікам, які люблять все новеньке і сучасненьке, може, й буде до вподоби.
Не їде у порівнянні з 310-сильним побратимом. Це я можу сказати точно. За відчуттями секунд 10 до сотні (за паспортом 8,6 с). Щоправда, у спорт режиме відчуття від розгону приємніше, як і витрати пального - за бажання можна вкластися у 4 с половиною літри, у місті реальний розхід - близько 7-ми. Такі показники майже вдвічі менші за витрати бензину у найпотужнішої версії!
Що стосується маневрової поведінки, тут дизельний Форментор не пасе задніх і всіма своїми реакціями нагадує, що він іспанець. Керувати ним саме задоволення, і навіть на швидкості 150+ жодного дискомфорту, розкачування і т.п. Але найбільше він дарує задоволення при проходженні поворотів і при переставках - реакції чіткі, зрозумілі і вивірені. Нема претензій і до DSG с подвійним мокрим зчепленням. Вона і працює добре, і в плані надійності вважається однією з кращих.
Отож, резюмуючи, хочу сказати наступне. Зважаючи на те, що «куштував» заряджену VZ-версію, модифікацію Formentor TDI я би точно купив… дружині або сину. Бо це було б вигідно для сімейного бюджету, і при цьому члени моєї родини відчували би себе впевненими модниками. А от собі я би точно обрав найпотужнішу версію, навіть попри ціни на бензин і витрати пального…
P.S. І обов'язково демонтував би підсвітку дверей і щось придумав зі значками.
CUPRA Formentor – тот автомобиль, тест-драйва которого ждешь с нетерпением. Амбициозность данного кроссовера зашкаливает. Кажется, ему по зубам надавать подзатыльников всем: и босяцким Volkswagen Golf R, и холеным Porsch ...
CUPRA-Formentor.InfoCar.ua
CUPRA грає в лізі потужних, швидких і спортивних автомобілів, попит на які не такий вже й великий, а фаворити в класах і сегментах вже давно визначені. ...
Авто Центр